دوره 2، شماره 1 - ( زمستان 1392 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 10-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alizadeh-Navaei R, Hosseini S H. Mental health status of Iranian students until 2011: A systematic review. Clin Exc 2014; 2 (1) :1-10
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-75-fa.html
علیزاده نوائی رضا، حسینی حمزه. وضعیت سلامت روانی دانشجویان در ایران تا سال 1390: مرور منظم. تعالی بالینی. 1392; 2 (1) :1-10

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-75-fa.html


چکیده:   (8910 مشاهده)

  چکیده

  ورود به دانشگاه سبب تغییر در زندگی اجتماعی، خانوادگی و فردی می شود و قرار گرفتن در چنین شرایطی غالباً با فشار و نگرانی توام بوده و عملکرد و بازدهی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. از آن جایی که تاکنون مطالعات زیادی بصورت پراکنده در نقاط مختلف کشور انجام شده، بررسی دقیق تر موضوع و جمع بندی نهایی در این زمینه ضروری به نظر می رسد. در این مطالعه مروری با کلید واژه های سلامت روان، دانشجویان، Mental Health ، Student و Iran در پایگاههای SID ، Magiran ، Iranmedex و Pubmed ، 33 مقاله انگلیسی و 55 مقاله فارسی بدست آمد که در نهایت مقالاتی وارد مطالعه شدند که با استفاده از پرسشنامه GHQ - 28 انجام شده بودند که شامل 9 مقاله فارسی و 3 مقاله انگلیسی بود. نتایج مطالعات مختلف انجام شده در ایران با استفاده از پرسشنامه GHQ - 28 حاکی از شیوع اختلال روانی بین 7/22 درصد تا 3/52 درصد بوده است. در این مطالعات، تنها در یک مطالعه شیوع اختلال روانی در پسران بیشتر از دختران بود ولی در سایر مطالعات یا تفاوتی بین شیوع اختلال روانی در دو جنس وجود نداشت و یا حتی در برخی مطالعات این میزان در دختران بیشتر بود. نتایج حاکی از آن بود که شیوع علایم روانی در دانشجویان در سطح بالایی قرار داشته و توجه زیاد و سریعی را می طلبد تا از عواقب آن در سنین جوانی که تحمل استرس کمتر می باشد جلوگیری شود.

متن کامل [PDF 257 kb]   (6509 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: روانپزشکی
دریافت: 1392/11/1 | پذیرش: 1392/11/29 | انتشار: 1392/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb