دوره 7، شماره 2 - ( 8-1396 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 32-24 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


مرکز تحقیقات عفونی اطفال، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
چکیده:   (2951 مشاهده)
مطالعات موجود نیز نشان داده است دانش پژوهی منجر به افزایش بهره وری علمی، پیشبرد دانش در عرضه آموزش و قراردادن منابع تازه در اختیار جامعه آموزشی می شود  و علاوه بر افزایش رضایت فراگیران به جامعه آموزش دهندگان نیز کمک می کند. در تعریف جدید از دانش پژوهی در آموزش عالی این مفهوم و در چهار حیطه دانش پژوهی پژوهشی، دانش پژوهی یکپارچگی، دانش پژوهی کاربردی و دانش پژوهی آموزش یا تدریس توسعه پیدا کرده است. گاهی تعاریف، مفاهیم و انواع دانش پژوهشی بطور اشتباه به جای یکدیگر بکار می روند بنابراین هدف از این مقاله مروری آشناسازی اعضای هیات علمی و محققین با تعاریف و مفاهیم دانش پژوهشی با تاکید بر دانش پژوهی آموزشی و همچنین آشنایی با نحوه نگارش فرآیند دانش پژوهی آموزشی می باشد.
متن کامل [PDF 416 kb]   (7030 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1396/4/27 | پذیرش: 1396/9/1 | انتشار: 1396/9/28

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.