Clinical Excellence
تعالی بالینی
Clin Exc
Medical Sciences
http://ce.mazums.ac.ir
1
admin
2322-391x
2322-3928
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1402
1
1
gregorian
2023
4
1
12
4
online
1
fulltext
fa
کنشگری متقابل یادگیری بر مبنای وب و کیفیت تجارب یادگیری در علوم پزشکی
Web-based interactive learning and the quality of learning experiences in medical sciences
آموزش پزشكی
آموزش پزشكی
مروری
Review
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:12pt"><span style="tab-stops:center 221.1pt"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span b="" style="font-family:" zar="">یادگیری یکی از مفاهیم آموزشی است که پایه عملکردهای بالینی علوم پزشکی است دوره جدید آموزش علوم پزشکی و عصر اپیدمی بیماری منجر به سرعت بکارگیری آموزش بر مبنای وب شده است که یکی از روش های یادگیری است که منجر به ایجاد تجارب یادگیری می شود براین اساس هدف مطالعه حاضر بررسی کنشگری متقابل یادگیری بر مبنای وب با کیفیت تجارب یادگیری در شرایط مختلف نیازمند بررسی همه­جانبه و تاثیرگذاری آن بر تجارب یادگیری است. </span></span></span></span></span></span><br>
<span style="font-size:12pt"><span style="tab-stops:center 221.1pt"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span b="" style="font-family:" zar="">مطالعه حاضر یک مطالعه مروری نقلی است که در طی سال<sub>­</sub>های </span><span lang="FA" style="font-size:10.0pt"><span b="" style="font-family:" zar="">2022-2018 </span></span><span b="" style="font-family:" zar="">در پایگاه اطلاعاتی؛ </span><span dir="LTR" style="font-size:10.0pt">ISI</span><span lang="FA" style="font-size:10.0pt"><span b="" style="font-family:" zar="">، </span></span><span dir="LTR" style="font-size:10.0pt">Medline</span><span lang="FA" style="font-size:10.0pt"><span b="" style="font-family:" zar="">، </span></span><span dir="LTR" style="font-size:10.0pt">Clincal</span><span lang="FA" style="font-size:10.0pt"><span b="" style="font-family:" zar="">، </span></span><span dir="LTR" style="font-size:10.0pt">Google Scholar</span><span lang="FA" style="font-size:10.0pt"><span b="" style="font-family:" zar="">، </span></span><span dir="LTR" style="font-size:10.0pt">Pubmed</span> <span b="" style="font-family:" zar="">با بکارگیری کلیدواژه؛ کنشگری، تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آموزشی، آموزش بر مبنای<sub>­</sub>وب، یادگیری بر مبنای­وب و کیفیت یادگیری، تجارب یادگیری، علوم پزشکی صورت گرفته است. نتیجه جستجو شامل </span><span lang="FA" style="font-size:10.0pt"><span b="" style="font-family:" zar="">214 </span></span><span b="" style="font-family:" zar="">مقاله بوده است، در غربالگری اولیه </span><span lang="FA" style="font-size:10.0pt"><span b="" style="font-family:" zar="">130 </span></span><span b="" style="font-family:" zar="">مقاله در راستای یادگیری بر مبنای وب استخراج شد، در غربالگری ثانویه </span><span lang="FA" style="font-size:10.0pt"><span b="" style="font-family:" zar="">56 </span></span><span b="" style="font-family:" zar="">مقاله با محتوای تجربه یادگیری و مبنای وب یافت شد و در نهایت... مقاله استخراج شده است. یافته<sub>­</sub>ها نشان داد که یادگیری مبتنی بر وب با همه قوت<sub>­</sub>ها و ضعف<sub>­</sub>های خود یک روش جاری یاددهی<sub>-</sub>یادگیری در علوم پزشکی است که با بروز اپیدمی کرونا ضرورت بهره گیری از روش های مجازی و تحت وب نشان داده است. </span></span></span></span></span></span><span style="font-size:12pt"><span style="tab-stops:center 221.1pt"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span new="" roman="" style="font-family:" times=""><span b="" style="font-family:" zar="">فراهمی بستر جهت بکارگیری یادگیری بر مبنای<sub>­</sub>وب در کنار سایر انواع یادگیری یک ضرورت مسلم برنامه<sub>­</sub>ریزی آموزشی و پژوهشی در مسیر پیشرو اهداف آموزش علوم پزشکی است. </span></span></span></span></span></span><br>
</div>
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:12pt"><span new="" roman="" style="font-family:" times="">Learning is one of the educational concepts that is the basis of the clinical practices of medical sciences. The emergence of the new era of medical science education and the emergence of the disease epidemic era has led to the rapid use of web-based education, which is one of the learning methods and leads to the creation of learning experiences. Therefore, the purpose of the present study is to investigate the interactivity of web-based learning with the quality of learning experiences in different conditions, which requires a comprehensive investigation and its impact on learning experiences.</span></span><br>
<span style="font-size:12pt"><span new="" roman="" style="font-family:" times="">The present study is a descriptive review study that during the years 2018-2022 in the database; ISI, Medline, Clinical, Google Scholar, Pubmed using keywords; Activism, effectiveness and effectiveness of education, web-based education, web-based learning and learning quality, learning experiences, medical sciences have been done. The search result included 214 articles, in the primary screening, 130 articles were extracted in line with web-based learning, in the secondary screening, 56 articles were found with the content of learning experience and web-based, and finally... the article was extracted.</span></span><br>
<span style="font-size:12pt"><span new="" roman="" style="font-family:" times="">The findings showed that web-based learning, with all its strengths and weaknesses, is a current teaching-learning method in medical sciences, which has shown the necessity of using virtual and web-based methods with the outbreak of the Corona epidemic. Providing a platform for using web-based learning along with other types of learning is an absolute necessity of educational and research planning in the forward direction of medical science education goals.</span></span></div>
کنشگری, تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آموزشی, آموزش بر مبنای وب, یادگیری بر مبنای وب و کیفیت یادگیری, تجارب یادگیری, علوم پزشکی.
Activism, educational effectiveness and effectiveness, web-based education, web-based learning and learning quality, learning experiences, medical sciences.
13
29
http://ce.mazums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-922-2&slc_lang=fa&sid=1
Maryam
Kavan
مریم
کاوان
Kavan.m2022@gmai.com
10031947532846004153
10031947532846004153
No
Department of Educational Management, Faculty of Humanities, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran.
دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، مازندران، ایران.
Farshideh
Zameni
فرشیده
ضامنی
F_Zameni@yahoo.com
10031947532846004154
10031947532846004154
Yes
Department of Educational Management, Faculty of Humanities, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran.
دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، مازندران، ایران.
Taraneh
Enayati
ترانه
عنایتی
tenayati@yahoo.com
10031947532846004155
10031947532846004155
No
Department of Educational Management, Faculty of Humanities, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran.
دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، مازندران، ایران.