دوره 13، شماره 2 - ( 8-1402 )                   جلد 13 شماره 2 صفحات 31-21 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khanalipour Roodi M, Hosseinzade B, Hosseini Daroonkolaie S Z. Educational use of research self-efficacy roadmap curriculum. Clin Exc 2023; 13 (2) :21-31
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-783-fa.html
خانعلی پور رودی مائده، حسین زاده بابک، حسینی درون کلائی سیده زهرا. بهره گیری آموزشی از برنامه درسی نقشه راه خودکارآمدی پژوهشی. تعالی بالینی. 1402; 13 (2) :21-31

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-783-fa.html


گروه علوم تربیتی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران.
چکیده:   (1124 مشاهده)
بهره گیری از برنامه درسی در روند آموزشی و پژوهشی مدارس، دانشگاه ها و موسسات تاثیر بسزایی دارد. مطالعه حاضر یک مطالعه مروری نقلی ساده دربازه زمانی1397 الی 1402 طی جستجو در پایگاه های اطلاعاتی Isc,Google Scholar, Isi, Pubmedبا کلیدواژه های برنامه درسی، پژوهش، خودکارآمدی، خودکارآمدی پژوهشی، آموزش و پژوهش به دو زبان فارسی و انگلیسی صورت گرفته است. در طی 4 مرحله جستجو و غربالگری و بر حسب اعمال معیارهای ورود، 17 مقاله وارد مطالعه شد.
یافته های حاصل از استخراج مقالات نشان داده است که برنامه درسی نه تنها نقشه راه خودکارآمدی آموزشی است بلکه در راه پیشرو خودکارآمدی پژوهشی نیز موثر می باشد. برنامه درسی با تاثیر بر کیفیت تجارب یادگیری منجر به کسب توانمندی پژوهشی و خودکارآمدی پژوهشی فراگیران می شود، بنابراین فراهم سازی بستر جهت تدوین برنامه درسی و ایجاد تحولات در کوریکولوم درسی با رویکرد پژوهشی واستقبال از تحولات نظام آموزشی منجر به ارتقا صلاحیت تحصیلی و ارتقا صلاحیت پژوهشی فردی و جمعی خواهد شد.

 
متن کامل [PDF 541 kb]   (416 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1402/2/15 | پذیرش: 1402/8/12 | انتشار: 1402/8/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb