@ARTICLE{Maleki, author = {Maleki, Mehri and Moossavi, Abdollah and }, title = {Effects of music-based training on improving hearing, speech and language perception in cochlear implant users: a narrative review article Nabati1*}, volume = {11}, number = {3}, abstract ={کاربران کاشت حلزون در درک مشخصه‌های طیفی و طیفی–زمانی صدا با مشکل مواجه هستند. از طرفی توانایی‌های بهتر موسیقیدان‌ها نسبت به غیر موسیقیدان‌ها در زمینه‌های مختلف با شواهد نوروفیزیولوژیک مورد تائید قرارگرفته است و از آنجا که همپوشانی پردازشی عملکردی و ساختاری گفتار و موسیقی در سطح حسی و شناختی در مطالعات نشان داده‌شده است. در این مطالعه سعی بر این است که اثرات آموزش مبتنی بر موسیقی بر بهبود درک گفتار و زبان کاربران کاشت حلزون موردبررسی قرار گیرد. در سال‌های اخیر، تمایل زیادی به استفاده از آموزش مبتنی بر موسیقی برای بهبود گفتار و زبان در کودکان دارای شنوایی هنجار و افراد با اختلالات ارتباطی از جمله کاربران کاشت حلزون، وجود دارد. مطالعات مختلف از رویکردهایی که بر یکی از فرایندهای پایین نورد و بالانورد تأکید داشت، استفاده کرده‌اند، که در مقاله به آن‌ها اشاره‌شده است. مطالعات نشان می­دهد که آموزش موسیقی می­تواند اثر تسهیلی بر ابعاد مختلف پردازش گفتار و زبان داشته باشد. در واقع، پرداختن به توانمندی‌های شناختی از طریق آموزش موسیقی درکنار توانایی‌های حسی سطح پایین جهت درمان درک شنوایی ضروری به نظر می­ رسد. }, URL = {http://ce.mazums.ac.ir/article-1-633-fa.html}, eprint = {http://ce.mazums.ac.ir/article-1-633-fa.pdf}, journal = {Clinical Excellence}, doi = {}, year = {2021} }