Pahlavan E, Shojaei V, Hami M. Organizational Brand Identity; a Concept for the Excellence of Health-oriented Organizations(Sports Medicine Federation). Clin Exc 2021; 11 (2) :1-10
URL:
http://ce.mazums.ac.ir/article-1-614-fa.html
گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
چکیده: (2414 مشاهده)
برندسازی، راهبردی کاربردی جهت متمایز نمودن یک سازمان از سایر سازمان ها بوده است. هدف از این پژوهش، رهنمون ساختن توجه مدیران سازمان های سلامت محور به موضوع برندسازی سازمانی و تمرکز بر هویت برند سازمانی بوده است.
در این تحقیق مروری، از مقالات چاپ شده در مجلات فارسی و انگلیسی موجود در پایگاه های اطلاعاتی؛ Google Scholar، SID، ProQuest، Pubmed، Elsevier، ISI، Scopus، Medex، Science Direct، Springer و CIVILICA مرتبط با 20 سال اخیر استفاده شد. جستجوی مقاله ها با بهره گیری از واژگان کلیدی هویت برند سازمانی، خوشنامی سازمانی، سازمانهای سلامت محور و فدراسیون پزشکی ورزشی و یا معادل انگلیسی آنها یعنی Organizational Brand Identity، Organizational Reputation، Health-oriented Organizations و Sports Medicine Federation صورت گرفت. در جستجوی اولیه 153 مقاله به دست آمد که پس از مطالعه عمیق عناوین و چکیده ها، تعداد 42 مقاله انتخاب گردید. در ادامه، 32 مقاله با بررسی محتوا و متن کامل مقاله انتخاب شدند که 21 مقاله واجد ویژگی ها و شاخص های مدنظر بودهاند. تحلیل این منابع اطلاعاتی بر مبنای آنالیز مروری و رویکرد کیفی بوده است.
یافته ها نشان داد که به منظور ایجاد و بسط هویت برند سازمانی، مدل های متعددی وجود دارد که سیر تکوینی و تکاملی داشته اند. با توجه به ابعاد و عناصر شکل دهنده هر مدل و ترکیب آن ها با هم، می توان متغیرهای کلیدی این مدل ها را در سازمان های خدماتی نظیر فدراسیون پزشکی ورزشی جای داد.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مديريت خدمات بهداشتي و درماني دریافت: 1399/12/26 | پذیرش: 1400/2/28 | انتشار: 1400/2/28