دوره 12، شماره 1 - ( 3-1401 )                   جلد 12 شماره 1 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pasha G, Khatirpasha K, Uosefi Saeedabadi R. A review of innovation management with the mediating role of learning culture in medical education. Clin Exc . 2022; 12 (1) :1-13
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-703-fa.html
پاشا غلامعلی، خطیر پاشا کیومرث، یوسفی سعیدآبادی رضا. مروری بر مدیریت نوآوری با نقش میانجی فرهنگ یادگیری در آموزش علوم پزشکی. تعالی بالینی. 1401; 12 (1) :13-1

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-703-fa.html


گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
چکیده:   (134 مشاهده)
در عصر حاضر مدیریت نوآوری در پیشبرد اهداف سازمانی یک ضرورت مسلم در نظام سلامت می باشد. ادامه و استمرار حیات سازمان‌ها از جمله دانشگاه‌‌ها منوط به نوآوری و فرهنگ یادگیری می‌باشد. مدیریت نوآوری به طور معنی‌‌داری معلول فرهنگ یادگیری است. مدیریت نوآوری فرآیندهای بین بخشی واحدهای مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مدیریت نوآوری سنگ ‌‌بنای اقتصاد دانش‌بنیان در عرصه آموزش عالی می باشد. براین اساس مطالعه حاضر با هدف مروری بر مدیریت نوآوری با نقش میانجی فرهنگ یادگیری در علوم پزشکی  پرداخته شده است.
مطالعه حاضر یک مرور سیستماتیکی است که کلیدواژه‌ها براساس MESH تعیین و سپس جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی؛SID , Iran Medex, Pubmed, Google scholar ,Cochrane, Scopus, Web of Science   Uptodate, Magiran, انجام شد. نتایج جستجو و بررسی منجر به یافتن 98 مقاله که با همکاری نویسندگان مورد مطالعه و تحلیل موضوعی ابتدایی قرار گرفت در انتهای جستجو، تعداد 14 مقاله به دست آمد و در نهایت 11 مقاله که از معیارهای موضوعی و محتوایی و با هدف مطالعه مقاربت داشت وارد مطالعه مرور سیستماتیک شدند. پژوهش­های مختلف نشان داد که شاخصه­های مدیریت نوآوری با نقش میانجی فرهنگ یادگیری در خط‌مش و آینده نظام آموزش عالی سلامت تاثیرگذار می­باشد و عواملی چون؛ سبک مدیریت آموزش، منابع انسانی، مشوق‌‌های سازمانی، فرهنگ سازمان، ظرفیت جذب، ساختار سازمان، روش‌‌های تدریس، منابع و امکانات را می­توان جز مهمترین ابعاد مدیریت نوآوری شناسایی کرد. نتیجه مطالعه حاضر نشان داد که معیارهای مدیریت نوآوری با نقش میانجی فرهنگ یادگیری در آموزش عالی سلامت با تأکید بر اولویت­های کشور یک اصل مهمی است که در تدوین سند آینده ­نگاری و نقشه راه تحقق مرجعیت در آموزش علوم پزشکی تاثیرگزار است و این امر می­تواند چراغ راه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی کشور باشد.
 
متن کامل [PDF 502 kb]   (105 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1400/4/15 | پذیرش: 1401/3/12 | انتشار: 1401/3/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb