دوره 13، شماره 1 - ( 5-1402 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 68-57 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mollaaghaie Bahnemiri S, Hoseini Daroonkolaie S Z, Shojaee A. University pedagogy: The need for teaching and learning in medical education. Clin Exc 2023; 13 (1) :57-68
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-765-fa.html
ملاآقایی بهنمیری صادق، حسینی درونکلائی سیده زهرا، شجاعی علی اصغر. پداگوژی دانشگاهی: ضرورت یاددهی و یادگیری در آموزش پزشکی. تعالی بالینی. 1402; 13 (1) :57-68

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-765-fa.html


گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، بابل، ایران
چکیده:   (455 مشاهده)
پداگوژی چهارچوب مفهومی است که هدایتگر فعالیت اساتید است. پداگوژی، یک نظریه برای عمل تربیتی است. پداگوژی دانشگاهی(TPACK) را می­توان به سازماندهی فعالیت­های آموزشی-پژوهشی دانشگاه نسبت داد. مهم‌ترین عوامل پداگوژیک که در آموزش پزشکی بررسی شد شامل؛ انعطاف‌پذیری، ابزارهای برقراری ارتباط و گفتگو، فراگیرمحوری، مدیریت برنامه‌ها و منابع و ارزیابی می‌باشد. براین‌اساس مطالعه حاضر باهدف بررسی پداگوژی دانشگاهی  ضرورت یاددهی و یادگیری در آموزش پزشکی صورت‌گرفته است؛ بنابراین مطالعه حاضر با جستجو واژه­های کلیدی پداگوژی دانشگاهی، یاددهی و یادگیری، آموزش علوم پزشکی، دانشجو، استاد، در پایگاه‌داده‌های در بازه زمانی سال ­های  2022-2018 صورت‌گرفته است تعداد مقالات ابتدایی حاصل از جستجو شامل 28 مقاله بوده است که بعد از بررسی مرحله‌ای و غربالگری سه­فاز و اعمال معیارهای خروج از مطالعه، به 23 تعداد مقاله دست یافتیم. نتایج نشان داد پداگوژی دانشگاهی در آموزش پزشکی یک حوزه علمی کاربردی می­توان قلمداد کرد، به­صورتی که اساتید و مربیان آموزش بالینی و علوم­پایه، مدیر آموزشی و پژوهشی یافته­های علوم مختلف را برای فهم و هدایت دانشگاه و کلاس به کار برند.
متن کامل [PDF 534 kb]   (371 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1401/1/20 | پذیرش: 1402/4/29 | انتشار: 1402/4/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb