دوره 13، شماره 2 - ( 8-1402 )                   جلد 13 شماره 2 صفحات 54-39 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abdollahzadeh B, Jabbari N, Bagherpur M. Management style of classroom teaching with an interactive approach of self-regulation learning strategies in the health system. Clin Exc 2023; 13 (2) :39-54
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-785-fa.html
عبداله زاده بهناز، جباری نگین، باقرپور معصومه. سبک مدیریت آموزش کلاس با رویکرد تعاملی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در نظام سلامت. تعالی بالینی. 1402; 13 (2) :39-54

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-785-fa.html


گروه علوم تربیتی ، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
چکیده:   (405 مشاهده)
کلاس آموزشی یکی از کوچکترین و موثرترین واحد آموزشی است و مدیریت کلاس آموزشی به علت ایجاد فرآیند یاددهی-یادگیری حائز اهمیت می­باشد، بنابراین راهبردهای یادگیری در راستای مدیریت کلاس جهت پویایی آموزشی فراگیران و توانمندی آموزشی آموزش دهندگان نیازمند بهره­گیری از سبک­های مدیریتی بهینه می­باشند. براین اساس مطالعه حاضر با هدف سبک مدیریت آموزش کلاس با رویکرد تعاملی راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در نظام سلامت صورت گرفته است.
مطالعه حاضر یک مطالعه مروری است که طی سه مرحله غربالگری با جستجو در پایگاه داده­های اطلاعاتی؛Magiran، SID، Barakat Knowledge Network System، Scholar Google،Pubmed  طی سال­های 1394 الی 1401 با
کلیدواژه­های؛ مدیریت کلاس، کلاس، سبک مدیریت، راهبرد یادگیری، یادگیری، یادگیری خودتنظیمی، نظام سلامت مورد جستجو قرار گرفت. در غربالگری اولیه به علت بکارگیری کلیدواژه کلاس و مدیریت کلاس تعداد مقالات یافت شده بسیار گسترده بوده است اما با محدود کرد عبارات به مدیریت کلاس و یادگیری خودتنظیمی تعداد مقالات فارسی زبان و انگلیسی زبان به
263 مقاله کاهش یافت. بعد از غربالگری اولیه مقالات مربوط به مدیریت کلاس در نظام سلامت و یادگیری خودتنظیمی از مقالات کلاس، مدیریت و یادگیری جدا شد، در مرحله بعد معیارهای تخصصی مقالات همانند مدیریت کلاس در علوم پزشکی، یادگیری خودتنظیمی، سبک مدیریت کلاس مورد بررسی قرار گرفت. مقالات فارسی و انگلیسی که متن کامل آنها در دسترس نبود، از حیطه جستجو خارج  گردید در مرحله بعدی مقالات غیرمرتبط با هدف غربالگری شد، حاصل جستجو و غربالگری مرحله به مرحله مقالات و کتب 96 مورد بوده است و در نهایت 18 مقاله فارسی و 15 مقاله انگلیسی زبان، واجد معیارهای ورود و مقاربت محتوایی با هدف وارد مطالعه شدند. حاصل جستجو 33 مقاله بوده است. یافته­ها نشان داد که مدیریت کلاس در راستای بکارگیری سبک­های یادگیری و تدوین کوریکولوم‌ها با ادغام سبک مدیریت و سبک یادگیری یکی از مهمترین روندهای اداره کلاس آموزشی در نظام سلامت می­باشد توصیه می­شود تمامی روش­های کلاسیک و نوین بایستی در راستای مدیریت کلاس آموزشی تدوین گردند زیرا کلاس اولین سطح مدیریت آموزشی است و نیازمند بهره­گیری از فرآیند یاددهی-یادگیری بهینه می­باشد.
متن کامل [PDF 627 kb]   (137 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1401/12/6 | پذیرش: 1402/9/8 | انتشار: 1402/9/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb