دوره 15، شماره 1 - ( 5-1404 )                   جلد 15 شماره 1 صفحات 9-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hossein Abadi F, chahardori M, Amirkhanloo M, Shaki F. From Data to Court: Legal Opportunities for the Use of Innovative Technologies in University Educational Systems. Clin Exc 2025; 15 (1) :1-9
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-857-fa.html
حسین آبادی فاطمه، چهاردوری میلاد، امیرخانلو محمد صادق، شکی فاطمه. از داده تا دادگاه: فرصت‌های حقوقی استفاده از فناوری‌های نوین در سیستم‌های آموزشی دانشگاهی. تعالی بالینی. 1404; 15 (1) :1-9

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-857-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران
چکیده:   (90 مشاهده)
با توجه به تحولات سریع در فناوری‌های نوین و دیجیتالی‌شدن محیط آموزشی، آموزش در موسسات آموزش عالی با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی مواجه شده است. این تحقیق به بررسی اهمیت این تحولات در بهبود کیفیت آموزش و پاسخ به سوالات اساسی مانند "چگونه می‌توان از فناوری‌های نوین به بهترین نحو در آموزش عالی استفاده کرد؟" و "چه چالش‌های حقوقی مرتبطی وجود دارد؟" می‌پردازد. این تحقیق به‌ صورت توصیفی-تحلیلی و با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای انجام شده است. ابعاد مختلف، کاربردها و چالش‌های حقوقی فناوری‌های نوین آموزشی، به‌ویژه هوش مصنوعی، در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که 70 درصد از پاسخ‌دهندگان به مزایای کلیدی فناوری‌های آموزشی دیجیتال، مانند ارائه آموزش شخصی‌سازی‌شده و دسترسی به منابع گسترده، اشاره کرده‌اند. همچنین، چالش‌های حقوقی نظیر مالکیت معنوی و حفظ حریم خصوصی مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق به نوآوری‌های جدیدی در زمینه استفاده از فناوری‌های آموزشی اشاره دارد و بر اهمیت تدوین قوانین و مقررات به‌روز تاکید می‌کند. استفاده از فناوری‌های نوین در سیستم‌های آموزشی دانشگاهی نیازمند تدوین و به‌روزرسانی قوانین و مقررات است تا از یک سو فرصت‌های جدید را به حداکثر برساند و از سوی دیگر چالش‌های حقوقی را به حداقل برساند. این مقاله پیشنهاداتی برای سیاست‌گذاران و دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد تا بتوانند به بهترین نحو از فناوری‌های نوین بهره‌برداری کنند و تاثیرات اجتماعی و فرهنگی آن را نیز در نظر بگیرند.
 
متن کامل [PDF 600 kb]   (61 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1403/6/21 | پذیرش: 1403/5/10 | انتشار: 1404/5/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb