مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده: (40 مشاهده)
عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیئتعلمی یکی از عوامل مهم و کلیدی برای ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاهها و مؤسسات آموزشی است. این عملکرد شامل جنبههای مختلفی ازجمله تدریس، مشاوره و راهنمایی دانشجویان، انجام تحقیقات علمی، انتشار مقالات و مشارکت در کنفرانسها و ... است که یکی از مهمترین جنبهها تدریس، روش تدریس و نحوه تدریس است. مولتی منتورینگ یکی از انواع روشهای تدریس در مجموعه عوامل مؤثر در عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیئتعلمی است. بر این اساس، مطالعه حاضر با هدف مروری بر روش مولتی منتورینگ و تأثیر آن در عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیئتعلمی صورت گرفته است.
نتایج مطالعات نشان داد برخورداری از اهداف در انتخاب روش تدریس برای ارتقای توانمندی و عملکرد اعضای هیئتعلمی نقش بسزایی دارد. مولتی منتورینگ راهبردی مؤثر و تضمینشده در آموزش، بهویژه در زمینههای بالینی، است و در آمادهسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار، نقش مهمی ایفا میکند. مولتی منتورینگ نهتنها به یادگیری مطلوب کمک میکند، بلکه به ایجاد شبکهای از حمایت و یاری هدفمند برای دانشجویان منجر میشود و به آنها در بهرهگیری از تجارب آموزشی، چه در زمان دانشجویی و چه بعد از فارغالتحصیلی، کمک میکند. بنابراین، رشد و تکامل اهداف آموزشی در همه نظامهای آموزشی نیازمند برخورداری از مدرسان توانمند و کارآمد و با دانش روز است.
نوع مطالعه:
پژوهشي-کامل |
موضوع مقاله:
مديريت خدمات بهداشتي و درماني دریافت: 1402/1/18 | پذیرش: 1403/12/28 | انتشار: 1404/8/10