دوره 15، شماره 2 - ( 8-1404 )                   جلد 15 شماره 2 صفحات 15-7 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
Mendeley  
Zotero  
RefWorks

Alinia firuzjah H, Salehi M, Yousefi Saeed Abadi R. A review of the multi-mentoring method and its impact on faculty member performance. Clin Exc 2025; 15 (2) :7-15
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-896-fa.html
علی نیا حسن، صالحی محمد، یوسفی سعید آبادی رضا. مروری بر روش مولتی‌منتورینگ و تأثیر آن بر عملکرد اعضای هیئت‌علمی. تعالی بالینی. 1404; 15 (2) :7-15

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-896-fa.html


مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده:   (40 مشاهده)
عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی یکی از عوامل مهم و کلیدی برای ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی است. این عملکرد شامل جنبه‌های مختلفی ازجمله تدریس، مشاوره و راهنمایی دانشجویان، انجام تحقیقات علمی، انتشار مقالات و مشارکت در کنفرانس‌ها و ... است که یکی از مهم‏ترین جنبه‏ها تدریس، روش تدریس و نحوه تدریس است. مولتی منتورینگ یکی از انواع روش‏های تدریس در مجموعه عوامل مؤثر در عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‏علمی است. بر این اساس، مطالعه حاضر با هدف مروری بر روش مولتی منتورینگ و تأثیر آن در عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی صورت گرفته است.
نتایج مطالعات نشان داد برخورداری از اهداف در انتخاب روش تدریس برای ارتقای توانمندی و عملکرد اعضای هیئت‏علمی نقش بسزایی دارد. مولتی منتورینگ راهبردی مؤثر و تضمین‏شده در آموزش، به‏ویژه در زمینه‌های بالینی، است و در آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار، نقش مهمی ایفا می‏کند. مولتی منتورینگ نه‌تنها به یادگیری مطلوب کمک می‌کند، بلکه به ایجاد شبکه‌ای از حمایت و یاری هدفمند برای دانشجویان منجر می‌شود و به آن‌ها در بهره‌گیری از تجارب آموزشی، چه در زمان دانشجویی و چه بعد از فارغ‌التحصیلی، کمک می‌کند. بنابراین، رشد و تکامل اهداف آموزشی در همه نظام‌های آموزشی نیازمند برخورداری از مدرسان توانمند و کارآمد و با دانش روز است.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي-کامل | موضوع مقاله: مديريت خدمات بهداشتي و درماني
دریافت: 1402/1/18 | پذیرش: 1403/12/28 | انتشار: 1404/8/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.