جلد 11 - ویژه نامه                   جلد 11 - ویژه نامه صفحات 137-125 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafari E, Taghvaee Yazdi M, Saffarian Hamedani S. Reviewing the Studies on Digital University in the Corona and Post-Corona Pandemics. Clin Exc 2021; 11 (S2) :125-137
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-685-fa.html
جعفری احسان، تقوایی یزدی مریم، صفاریان همدانی سعید. مروری بر رویکرد دانشگاه دیجیتال در پاندمی کرونا و پسا کرونا. تعالی بالینی. 1400; 11 (S2) :125-137

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-685-fa.html


گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
چکیده:   (1332 مشاهده)
    اغلب، مفهوم آموزش با فضاهای ملموس مادی مثل مدرسه، کلاس درس و معلم تعریف‌شده است؛ اما فضای دانش جدید مبتنی بر، جهان شبکه­ای شده و جامعه اطلاعاتی است که در آن بزرگراه‌ها و جریان‌های اطلاعاتی موجود در جهان مجازی عوامل و مؤلفه‌های تعیین‌کننده آن هستند. دانشگاه دیجیتال، دانشگاهی است بر بستر فناوری‌های تحول‌آفرین، تجربه‌ای خواستنی برای ذی‌نفعان متنوع خود به­ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنانش فراهم می‌نماید. داﻧﺸﮕﺎه دﻳﺠﻴﺘﺎل، رﻫﻴﺎﻓﺖ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻜﺎﻣﻠﻲ داﻧﺸﮕﺎه و ﻣﺮاﻛﺰ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ در ﻣﻮاﺟﻪ ﺑﺎ ﺑﺤﺮان ﻛﺮوﻧﺎ و پس‌ازآن ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎر ﻣﻲ‌رود. بر این‌اساس مطالعه حاضر با هدف بررسی دانشگاه دیجیتال در پاندمی کرونا و پسا کرونا صورت گرفته است؛ بنابراین مطالعه حاضر با جستجو واژه‌های کلیدی: دانشگاه دیجیتال، یادگیری الکترونیکی، آموزش مجازی، دانشجو، استاد، دانشگاه، پاندمی، همه ­گیری کووید-19، در پایگاه داده‌های در بازه زمانی سال‌های 2021-2019 صورت گرفته است تعداد مقالات ابتدایی حاصل از جستجو شامل 36 مقاله بوده است که بعد از بررسی مرحله‌ای و غربالگری سه­فاز و اعمال معیارهای خروج از مطالعه، به 28 تعداد مقاله دست‌یافتیم. نتایج نشان داد ظهور ویروس کرونا در کنار همه
آفت­ هایی که داشته است، فرصتی برای محک زدن قدرت و توانمندی کشورها در استفاده از ابزار راهبردی مدیریت هویت و دسترسی به جهت اعمال حاکمیت و مهار این بیماری بود و ایجاد، تقویت و توسعه زیرساخت­های هویت دیجیتال در سطح ملی بیش‌ازپیش موردتوجه کشورها قرارگرفته است؛ بنابراین استفاده و بهره‌مندی از امر دیجیتال بیش از هرزمانی ضروری است زیرا آینده متعلق به دانشگاه‌هایی است که ارتباط بیشتری با دیجیتال دارند..
متن کامل [PDF 779 kb]   (861 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش بهداشت
دریافت: 1400/6/23 | پذیرش: 1400/9/9 | انتشار: 1400/9/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb