گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
چکیده: (1080 مشاهده)
اغلب، مفهوم آموزش با فضاهای ملموس مادی مثل مدرسه، کلاس درس و معلم تعریفشده است؛ اما فضای دانش جدید مبتنی بر، جهان شبکهای شده و جامعه اطلاعاتی است که در آن بزرگراهها و جریانهای اطلاعاتی موجود در جهان مجازی عوامل و مؤلفههای تعیینکننده آن هستند. دانشگاه دیجیتال، دانشگاهی است بر بستر فناوریهای تحولآفرین، تجربهای خواستنی برای ذینفعان متنوع خود بهویژه دانشجویان، اساتید و کارکنانش فراهم مینماید. داﻧﺸﮕﺎه دﻳﺠﻴﺘﺎل، رﻫﻴﺎﻓﺖ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻜﺎﻣﻠﻲ داﻧﺸﮕﺎه و ﻣﺮاﻛﺰ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ در ﻣﻮاﺟﻪ ﺑﺎ ﺑﺤﺮان ﻛﺮوﻧﺎ و پسازآن ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎر ﻣﻲرود. بر ایناساس مطالعه حاضر با هدف بررسی دانشگاه دیجیتال در پاندمی کرونا و پسا کرونا صورت گرفته است؛ بنابراین مطالعه حاضر با جستجو واژههای کلیدی: دانشگاه دیجیتال، یادگیری الکترونیکی، آموزش مجازی، دانشجو، استاد، دانشگاه، پاندمی، همه گیری کووید-19، در پایگاه دادههای در بازه زمانی سالهای 2021-2019 صورت گرفته است تعداد مقالات ابتدایی حاصل از جستجو شامل 36 مقاله بوده است که بعد از بررسی مرحلهای و غربالگری سهفاز و اعمال معیارهای خروج از مطالعه، به 28 تعداد مقاله دستیافتیم. نتایج نشان داد ظهور ویروس کرونا در کنار همه
آفت هایی که داشته است، فرصتی برای محک زدن قدرت و توانمندی کشورها در استفاده از ابزار راهبردی مدیریت هویت و دسترسی به جهت اعمال حاکمیت و مهار این بیماری بود و ایجاد، تقویت و توسعه زیرساختهای هویت دیجیتال در سطح ملی بیشازپیش موردتوجه کشورها قرارگرفته است؛ بنابراین استفاده و بهرهمندی از امر دیجیتال بیش از هرزمانی ضروری است زیرا آینده متعلق به دانشگاههایی است که ارتباط بیشتری با دیجیتال دارند..
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
آموزش بهداشت دریافت: 1400/6/23 | پذیرش: 1400/9/9 | انتشار: 1400/9/9