دوره 12، شماره 4 - ( 1-1402 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 29-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kavan M, Zameni F, Enayati T. Web-based interactive learning and the quality of learning experiences in medical sciences. Clin Exc 2023; 12 (4) :13-29
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-747-fa.html
کاوان مریم، ضامنی فرشیده، عنایتی ترانه. کنشگری متقابل یادگیری بر مبنای وب و کیفیت تجارب یادگیری در علوم پزشکی. تعالی بالینی. 1402; 12 (4) :13-29

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-747-fa.html


دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، مازندران، ایران.
چکیده:   (904 مشاهده)
یادگیری یکی از مفاهیم آموزشی است که پایه عملکردهای بالینی علوم پزشکی است دوره جدید آموزش علوم پزشکی و عصر اپیدمی بیماری منجر به سرعت بکارگیری آموزش بر مبنای وب شده است که یکی از روش های یادگیری است که منجر به ایجاد تجارب یادگیری می شود براین اساس هدف مطالعه حاضر بررسی کنشگری متقابل یادگیری بر مبنای وب با کیفیت تجارب یادگیری در شرایط مختلف نیازمند بررسی همه­جانبه و تاثیرگذاری آن بر تجارب یادگیری است.
مطالعه حاضر یک مطالعه مروری نقلی است که در طی سال­های 2022-2018 در پایگاه اطلاعاتی؛ ISI، Medline، Clincal، Google Scholar، Pubmed با بکارگیری کلیدواژه؛ کنشگری، تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آموزشی، آموزش بر مبنای­وب، یادگیری بر مبنای­وب و کیفیت یادگیری، تجارب یادگیری، علوم پزشکی صورت گرفته است. نتیجه جستجو شامل 214 مقاله بوده است، در غربالگری اولیه 130 مقاله در راستای یادگیری بر مبنای وب استخراج شد، در غربالگری ثانویه 56 مقاله با محتوای تجربه یادگیری و مبنای وب یافت شد و در نهایت... مقاله استخراج شده است. یافته­ها نشان داد که یادگیری مبتنی بر وب با همه قوت­ها و ضعف­های خود یک روش جاری یاددهی-یادگیری در علوم پزشکی است که با بروز اپیدمی کرونا ضرورت بهره گیری از روش های مجازی و تحت وب نشان داده است. فراهمی بستر جهت بکارگیری یادگیری بر مبنای­وب در کنار سایر انواع یادگیری یک ضرورت مسلم برنامه­ریزی آموزشی و پژوهشی در مسیر پیشرو اهداف آموزش علوم پزشکی است. 
 
متن کامل [PDF 553 kb]   (449 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1401/6/5 | پذیرش: 1401/12/16 | انتشار: 1401/12/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb