دوره 7، شماره 2 - ( 8-1396 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 32-24 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ganji J, Bagheri-Nesami M, Rezai M S. How to write the process of teaching scholarship? A review article. Clin Exc 2017; 7 (2) :24-32
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-361-fa.html
گنجی ژیلا، باقری نسامی معصومه، رضایی محمد صادق. چگونه فرآیند دانش پژوهی آموزشی بنویسیم؟ یک مقاله مروری. تعالی بالینی. 1396; 7 (2) :24-32

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-361-fa.html


مرکز تحقیقات عفونی اطفال، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران.
چکیده:   (3025 مشاهده)
مطالعات موجود نیز نشان داده است دانش پژوهی منجر به افزایش بهره وری علمی، پیشبرد دانش در عرضه آموزش و قراردادن منابع تازه در اختیار جامعه آموزشی می شود  و علاوه بر افزایش رضایت فراگیران به جامعه آموزش دهندگان نیز کمک می کند. در تعریف جدید از دانش پژوهی در آموزش عالی این مفهوم و در چهار حیطه دانش پژوهی پژوهشی، دانش پژوهی یکپارچگی، دانش پژوهی کاربردی و دانش پژوهی آموزش یا تدریس توسعه پیدا کرده است. گاهی تعاریف، مفاهیم و انواع دانش پژوهشی بطور اشتباه به جای یکدیگر بکار می روند بنابراین هدف از این مقاله مروری آشناسازی اعضای هیات علمی و محققین با تعاریف و مفاهیم دانش پژوهشی با تاکید بر دانش پژوهی آموزشی و همچنین آشنایی با نحوه نگارش فرآیند دانش پژوهی آموزشی می باشد.
متن کامل [PDF 416 kb]   (7224 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1396/4/27 | پذیرش: 1396/9/1 | انتشار: 1396/9/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb