دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، مازندران، ایران.
چکیده: (1007 مشاهده)
یادگیری یکی از مفاهیم آموزشی است که پایه عملکردهای بالینی علوم پزشکی است دوره جدید آموزش علوم پزشکی و عصر اپیدمی بیماری منجر به سرعت بکارگیری آموزش بر مبنای وب شده است که یکی از روش های یادگیری است که منجر به ایجاد تجارب یادگیری می شود براین اساس هدف مطالعه حاضر بررسی کنشگری متقابل یادگیری بر مبنای وب با کیفیت تجارب یادگیری در شرایط مختلف نیازمند بررسی همهجانبه و تاثیرگذاری آن بر تجارب یادگیری است.
مطالعه حاضر یک مطالعه مروری نقلی است که در طی سالهای 2022-2018 در پایگاه اطلاعاتی؛ ISI، Medline، Clincal، Google Scholar، Pubmed با بکارگیری کلیدواژه؛ کنشگری، تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آموزشی، آموزش بر مبنایوب، یادگیری بر مبنایوب و کیفیت یادگیری، تجارب یادگیری، علوم پزشکی صورت گرفته است. نتیجه جستجو شامل 214 مقاله بوده است، در غربالگری اولیه 130 مقاله در راستای یادگیری بر مبنای وب استخراج شد، در غربالگری ثانویه 56 مقاله با محتوای تجربه یادگیری و مبنای وب یافت شد و در نهایت... مقاله استخراج شده است. یافتهها نشان داد که یادگیری مبتنی بر وب با همه قوتها و ضعفهای خود یک روش جاری یاددهی-یادگیری در علوم پزشکی است که با بروز اپیدمی کرونا ضرورت بهره گیری از روش های مجازی و تحت وب نشان داده است. فراهمی بستر جهت بکارگیری یادگیری بر مبنایوب در کنار سایر انواع یادگیری یک ضرورت مسلم برنامهریزی آموزشی و پژوهشی در مسیر پیشرو اهداف آموزش علوم پزشکی است.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكی دریافت: 1401/6/5 | پذیرش: 1401/12/16 | انتشار: 1401/12/16