دوره 13، شماره 3 - ( 11-1402 )                   جلد 13 شماره 3 صفحات 54-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moghimi A, Taghvaie M, Hashemnezhad Abrasi F. Sustainable Development of Education in Universities with a Green Entrepreneurial Orientation: A Health-oriented Solution. Clin Exc 2024; 13 (3) :44-54
URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-803-fa.html
مقیمی امیر، تقوایی مریم، هاشم نژاد آبرسی فاطمه. توسعه‌ی پایدار آموزش در دانشگاه با جهت‌گیری کارآفرینانه‌ی سبز یک راه‌حل سلامت‌محور. تعالی بالینی. 1402; 13 (3) :44-54

URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-803-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
چکیده:   (669 مشاهده)
نظام‌های آموزشی مختلف در دنیا نیازمند اصلاح، ترمیم و توسعه در حوزه‌ی آموزش و پژوهش هستند تا سازمان‌ها را در دستیابی به شاخص‌های ارتقا کمک کنند. در این بین، توسعه‌ی آموزشی یکی از هدف‌های عالی نظام آموزشی دنیا است. بر این اساس، انتخاب رویکردهای توسعه‌دهنده‌ی کارآمد و محرک آموزشی همانند رویکرد کارآفرینی سبز می‌تواند سرعت توسعه را تضمین کند. بر این اساس، مطالعه‌ی حاضر با هدف توسعه‌ی پایدار آموزش در دانشگاه با جهت‌گیری کارآفرینانه‌ی سبز یک راه‌حل سلامت‌محور ارائه شده است.
مطالعه‌ی حاضر که مطالعه‌ای مروری، نقلی و ساده است، طی جست‌وجو در پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف فارسی و انگلیسی‌زبان در طی سال‌های 2011 الی 2023 و با کلیدواژه‌های؛ توسعه‌ی پایدار، آموزش، دانشگاه، کارآفرینانه‌ی سبز، کارآفرینی سبز و سلامت‌محور صورت گرفته است. تعداد 85 مقاله به دو زبان از پایگاه داده‌ها یافت شد که بعد از بررسی، نقد، غربالگری و استخراج یافته‌ها، در انتها، 17 مقاله وارد مطالعه شدند. براساس هدف مطالعه، یافته‌های پژوهش استخراجی نشان داد که کارآفرینی سبز یکی از عوامل مهم رفع چالش‌های توسعه‌ی پایدار آموزشی است که با به‌کارگیری روش‌های مؤثر می‌تواند نقش بسزایی در سلامت منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی ایفا کند. مؤسسات، مدارس، دانشگاه‌ها و تمامی سازمان‌های آموزشی و پژوهشی با اتخاذ تصمیمات خرد و کلان با روش کارآفرینی سبز می‌توانند در حفظ و ارتقای توسعه‌ی آموزشی و همچنین، در اشاعه و گسترش آموزش پایدار، عامل بسزایی باشند.
 
متن کامل [PDF 672 kb]   (331 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش پزشكی
دریافت: 1402/6/7 | پذیرش: 1402/11/3 | انتشار: 1402/11/3

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Clinical Excellence

Designed & Developed by : Yektaweb