Nasiri Ghadi S, Khatir Pasha K, Taqvai M. Transformational leadership with a psychological approach to classroom management and knowledge sharing process among professors. Clin Exc 2025; 15 (1) :26-40
URL:
http://ce.mazums.ac.ir/article-1-859-fa.html
گروه مدیریت، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده: (42 مشاهده)
رهبری تحولآفرین بهعنوان یک سبک رهبری موثر، قادر است انگیزه و خلاقیت مدرسان را افزایش دهد و بدین ترتیب به بهبود کیفیت تدریس و یادگیری کمک کند. مقاله حاضر به بررسی تاثیر رهبری تحولآفرین با رویکرد روانشناختی بر مدیریت کلاس درس و فرآیند اشتراک دانش در میان اساتید میپردازد. این مقاله با استفاده از روشهای تحلیلی و بررسیهای میدانی، نقش توانمندسازی روانشناختی را بهعنوان یک عامل میانجی در این فرایند مورد بررسی قرار میدهد. نتایج نشان میدهد که رهبری تحولآفرین میتواند با ایجاد محیطی حمایتی و انگیزشی، به تسهیل اشتراک دانش میان اساتید کمک کرده و در نهایت به ارتقای کیفیت آموزشی منجر شود. این پژوهش همچنین تاکید دارد که برای تحقق اهداف آموزشی، نیاز به توسعه مهارتهای رهبری در مدیران آموزشی وجود دارد تا بتوانند از پتانسیلهای موجود در تیمهای آموزشی بهرهبرداری کنند.
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكی دریافت: 1403/7/25 | پذیرش: 1403/5/12 | انتشار: 1403/5/12